By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://adalet.com.ua/

Посвідка на постійне проживання

Посвідка на постійне проживання

Вирішивши працювати в Україні або, у разі винекнення інших обставин, які спонукають Вас все більше часу знаходитися на території України, перед Вами постає питання про отримання відповідного документа, який усуватиме усілякі претензії до Вас зі сторони державних органів України та надаватиме Вам можливість спокійно займатися своїми справами, а не турбуватися про законність свого знаходження в Україні.

Одним із таких документів, що широко практикується та користується популярністю, а також надає особі достатньо широкі права, є посвідка на постіне проживання в Україні.

Процедура, підстави отримання посвідки на постійне проживання та інші нюансі отримання такого документа, достатньо терпкі та вимагають доброго знання та досвіду роботи з органами державної влади, у тому числі органами міграційної служби.

Що ж таке посвідка на постійне проживання в Україні? 

Згідно законодавчого визначення, посвідка на постійне проживання – це документ, який підтверджує право іноземця або особи без громадянства на постійне проживання в Україні. Такий документ надає широкі права, які включають в себе право на працю, заняття підприємницькою діяльністю (бізнесом), участі у тендерах тощо. Права, які отримає особа, яка отримала посвідку на постійне проживання досить широкі, однак є категорія прав, які не надає такий документ, зокрема блок політичних прав (право обирати та бути обраним тощо).

Посвідка на постійне проживання оформляється особам, які на законних підставах знаходяться на території України та досягли 16-ти річного віку (такі особи подають документи особисто або через представника); або особам, які не досягли 16-ти річного віку, визнані у встановленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними (документи подають законним представником таких осіб).

Якщо Ви підготували усі необхідні документи та звернулися з ними у відповідні органи, то протягом 15-ти днів з дня отримання таких документів органом влади, Ви отримаєте посвідку на постійне проживання в Україні строком дії 10 років.

Які ж документи потрібні для подачі в державні органи з метою отримання посвідки на постійне проживання в Україні?

Отже Вам потрібно буде підготувати та зібрати наступний пакет документів:

1) Заява встановленої форми;

2) Паспортний документ іноземця або документ, який підтверджує особу без громадянства, з візою типа Д, якщо інше не передбачено законодавством та міжнародними угодами України (копія такого документу подається до органу, оригінал надається для огляду під час подачі документів та одразу повертається Вам);

3) Якщо документи подаються законним представником або представником (адвокатом), необхідним є надання відповідного документа, який підтверджує повноваження такої особи (довіреність тощо) (копія такого документу подається до органу, а оригінал надається для огляду);

4) У встановленому порядку переклад на українську мову сторінок паспорта або іншого документа, який підтверджує особу заявника та містить особисті дані такої особи;

5) Документ, який підтверджує сплату адміністративного збору або документ, який звільняє заявника від сплати такого збору (копія такого документа подається до органу, а оригінал надається для огляду, який повертається заявнику);

6) Копія рішення про надання дозволу на імміграцію або документ, який підтверджує належність Вас до категорії осіб визначених законом.

Окремо звертаємо увагу, що візу типа Д потрібно та можливо оформити до приїзду на територію України.

Довгострокові візи типа Д, надаються з метою подальшого оформлення компетентними органами України документів, які надають право на знаходження або проживання на території України строк який більший ніж 90 днів.

Підстави, процедура та категорії осіб, які мають право на отримання дозволу на імміграцію чи для отримання візи можете дізнатись за посиланням.

В цілому варто констатувати, що отримання посвідки на постійне проживання в Україні, не дивлячись на лібералізацію та спрощення процедур, залишається достатньо складною та бюрократичною.

Звертаємо увагу на те, що законодавством України передбачені випадки, коли після отримання посвідки на постійне проживання, Вам необхідно буде здійснити заміну такого документа. Зокрема до таких випадків належить:

- зміни інформації, внесеної до посвідки;

- виявлення помилки в інформації, внесеній до посвідки;

- закінчення строку дії посвідки;

- непридатності посвідки для подальшого використання;

- досягнення іноземцем або особою без громадянства 25- або 45-річного віку (у разі, коли іноземець або особа без громадянства документовані посвідкою, що не містить безконтактного електронного носія).

Крім того, якщо ж Ви загубили або в Вас вкрали посвідку на постійне проживання, Вам потрібно негайно звернутися до відповідного органу з пакетом документів для отримання нової посвідки.
Для оформлення посвідки у зв'язку із втратою або викраденням, або її обмін, іноземець або особа без громадянства (або їх представники) зобов'язані подати до органу влади наступні документи:

  • посвідку, що підлягає обміну (крім випадків втрати та викрадення);
  • паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства (після пред'явлення повертається, копія додається);
  • переклад на українську мову сторінки паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними, засвідчений у встановленому законодавством порядку;
  • документи, що підтверджують обставини, у зв'язку з якими посвідка підлягає обміну (крім випадків, закінчення строку дії посвідки, непридатності посвідки та досягення особами 25-ти або 45-ти річного віку) (після пред'явлення оригіналів повертаються, копії додаються);
  • документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, у разі подання документів законним представником (після пред'явлення оригіналів повертаються, копії додаються);
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (оригінал), або документ про звільнення від його сплати (після пред'явлення оригіналу повертається, копія додається).

Вищевикладені пояснення є спробую ознайомити Вас з основними моментами з якими Вам прийдеться зіткнутися у разі якщо ви вирішите отримати посвідку на постійне проживання в Україні. Однак, в кожному окремому випадку (зверненні), є свої нюанси пов'язані з різними обставинами, які треба враховувати. У зв'язку із чим, для отримання консультацій та допомоги, Ви можете звернутися до наших спеціалістів, які з'їли зуби на цій справі і обов'язково допоможуть Вам.

«Будьте під правовим захистом» з ЮК «Adalet»


Читайте також: