By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://adalet.com.ua/

Віддалена робота: плюси і мінуси для роботодавців

Віддалена робота: плюси і мінуси для роботодавців

Віддалена робота стає невід'ємною частиною життя бізнесу: приблизно третина працівників які зараз працюють змінили звичну модель роботи в офісі на віддалену роботу. Дана стаття буде цікава для власників бізнесу, щоб дізнатися про плюси та мінуси впровадження віддаленої роботи поряд або замість стандартної офісної моделі, щоб ви могли проаналізувати, чи це вірний крок для вашої компанії після закінчення карантину.

В останні роки багато компаній почали впроваджувати політику віддаленої роботи, в той час як деякі організації повністю перейшли на віддалену робочу силу. Глобальна мережа стає невід'ємною частиною покращення та зміни праці. Робота з дому (фріланс) виросла майже у двічі якщо порівнювати її із 2009 роком.

Є багато причин для компанії щоб найняти віддалену команду працівників, від доступу до ринку професіоналів іншої країни без еміграції в філіал компанії, на до скорочення витрат. Наприклад, стартапи, які не можуть дозволити собі офісні приміщення, часто працюють віддалено. Компанії, які працюють виключно за комп'ютером, є одними з найбільшими прибічниками до працевлаштування віддалених працівників.

Що таке віддалена робота? 

Віддалена робота - це гнучка домовленість, яка дозволяє працівникам працювати поза виділеним центральним місцем, наприклад офісом. Деякі співробітники працюють віддалено повним робочим часом, а інші передають напрацювання у виділений день тижня або пару разів на місяць. У той час як більшість віддалених працівників працюють з дому, вони також мають свободу працювати в кав'ярнях, бібліотеках чи кооперативних приміщеннях.

Віддалена робота може бути вирішенням деяких унікальних ситуацій. Скажімо, чудовий працівник переїжджає через те, що їх сім'я змінив свою роботу на роботу в іншому місті. Працівникові дають вибір залишитись на даній роботі і працювати віддалено, чим зберегти час на пошуки нового працівника і водночас зберегти спілкування із сім'єю. Ще один хороший приклад - це дозволяти працівникові з проблемами мобільності працювати вдома.

Завдяки покращенню ефективності та збільшенню вільного часу працівника через відсутність трати часу на добрання на роботу, віддалена робота може бути корисним і вигідним варіантом як роботодавцям, так і працівникам.

Переваги використання віддалених працівників
 

Засоби онлайн комунікації дедалі частіше стають частиною нашого життя, що більш впливає на спілкування через електронні пристрої. 

Вибір працівників з широкого кола професіоналів: знайти вузького спеціаліста для роботи може бути складним завданням через обмеженого вибору претендентів на дану вакансію, а варіант найму на роботу віддалено, дозволить компаніям проводити пошук без прив'язки до розміщення філіалів. Замість того, щоб найняти напівкваліфікованого працівника у вашому регіоні, ви можете шукати по свій країні чи навіть цілому континенту, поки не оберете найкращого кандидата на цю посаду.

Більш продуктивна робоча сила: у більшості випадків ефективність покращується, коли працівникам дозволяється працювати вдома, навіть на частину робочого тижня.  Дослідження, проведене двома дослідниками Стенфордського університету показали, що співробітники дійсно мають менше перерв і працюють довше коли працюють вдома, у порівнянні з офісним варіантом праці. Найбільшою причиною, яку вони посилалися на підвищення продуктивності праці, було менш дестабілізуюче середовище.

Моральний стан працівників: Працівники які працюють віддалено, як правило, більш щасливіші ніж працівники які працюють в офісі завдяки кращому балансу між роботою та життям. Великий вибір електронних засобів, і методів комунікації дають можливість працювати де і коли захоче працівник. Більше того, уникнення клопоту щоденних поїздок економить працівникам і час, і гроші.

Віддалені працівники також повідомляють про більший рівень довіри, кращого засвоєння поставлених задач та меншого напруження, що може сприяти більшій працездатності працівників. Насправді багато компаній виявляють, що розподілена команда фактично зменшує плинність кадрів. Задовільнення бажання працівника у віддаленій роботі або на повний, або на частковий робочий тиждень, спонукає людей залишатися в компанії довше, ніж це було б інакше.

Скорочення витрат: Використання віддалених працівників може зменшити експлуатаційні витрати, починаючи від офісних приміщень до офісних матеріалів. Наприклад, використовуючи віддалених працівників, компанія може зменшити витрати на нерухомість і канцелярію, що в сумі за рік дасть додатковий прибуток компанії.

Компанії також повідомляють про меншу кількість позапланових прогулів віддалених працівників. Співробітники можуть піклуватися про хвору дитину або домовитись про зустріч, не беручи на роботі цілий вихідний день. Менше кількість відгулів може створити значну економію для бізнесу.

Недоліки наявності віддаленої робочої сили

Незважаючи на безліч переваг віддаленої форми найму працівників, це не завжди підходить для всіх галузей або керівництв. Насправді, менеджери можуть зіткнутися з деякими проблемами, працюючи з віддаленими працівниками. 

Пошук правильних працівників: Як обговорювалося вище, чим більше претендентів на вакансію Ви охопите, тим вищий шанс знайти потрібного працівника швидко. Однак знайти членів команди, які б морально були готові працювати у віддаленому режимі, може бути важко. Кандидати без віддаленого досвіду роботи можуть подумати, що вони готові працювати вдома. Але, іноді співробітники можуть не вміти розподілити правильно свій робочий час, можуть не виконувати поставлені задачі в термін чи виконати їх халатно.

Щоб бути продуктивним, віддалений працівник повинен бути самомотивованим, організованим та дисциплінованим. Можливо, ви не зможете оцінити ці навички одразу, тому, можливо, ви захочете надати кандидатам тестове завдання, перш ніж наймати їх або встановити пробний термін для нових працівників

Комунікація: Деякі працівники ставлять питання про те, як їм працювати саме віддалено, і якщо є проблеми із спілкуванням в команді чи з керівництвом, пов'язані з віддаленою роботою. Контакт між керівниками та віддаленими працівниками є обмежений, що може ускладнити побудову відносин. Ви не можете просто зайти до офісу працівника, щоб задати питання або поговорити про плани на робочий тиждень.

З віддаленою робочою силою існує більший потенціал незрозумілості або нестачі комунікацій, тому менеджерам вкрай важливо ставити чіткі цілі та очікування щодо спілкування та результатів. Вони також повинні передбачати наперед, як вони будуть часто контактувати з віддаленими працівниками, щоб контролювати їх прогрес та успіхи у роботі. Електронна пошта, телефонні розмови та відеоконференції - популярні варіанти, але ви також можете використовувати додатки для обміну повідомленнями та інструменти онлайн-чату.

Створення команди: Багато віддалених працівників намагаються вибудовувати стосунки з колегами навіть будучи вдома. Як і відносини менеджер-працівник, віддаленим працівникам може бути важко зв'язатись один з одним, коли вони мають обмежений особистий контакт. Якщо команда розділена між співпрацюючими та віддаленими працівниками, є додатковою проблемою - забезпечити, щоб віддалені працівники не залишалися поза спонтанними рішеннями та розмовами, що які стосуються і їх самих.

Будівництво культури з віддаленою командою є складним, але не неможливим. Такі інструменти, як Slack та Trello, корисні для управління проектами та співпраці, але вони також мають соціальний аспект. Створювати канали обміну повідомленнями для розмов про роботу, обмінюватися відео та статтями та іншими неофіційними взаємодіями легко. Менеджери можуть очікувати більше творчості та кращого вирішення проблем від команди, яка особисто пов'язана.

Преспективи 

Віддалене місце праці дуже часто може є взаємовигідним, оскільки роботодавці спостерігають, що віддалені працівники настільки ж продуктивні, як і співробітники, розміщені на офісних місцях, а самі працівники, які повідомляють про збільшення задоволеності роботою та зниження рівня стресу. Століттями люди не могли відійти від свого робочого місця, і з початком епохи інформатизації працювати із свого дому стало доступно для більшості галузей де  більшість робіт виконуються на комп'ютері.